Το μυστήριο του σπόρου ΖΕΑ !

to-mistirio-tou-sporou-zea-2

Πρώτα έμαθα ότι η γνωστή Monsanto παρεμβαίνει ωμά στον τρόπο λειτουργίας της αγροτικής παραγωγής της Γαλλίας και επιβάλλει στη Γαλλία σπόρους μίας χρήσης! Ψάχνοντας λίγο διάβασα, κυρίως στην ιστοσελίδα Agricoltura bio, www.tecnicidellaprevenzione.com ότι η Monsanto έχει αναπτύξει ιδιαίτερους σπόρους σπόρους σίτου και σόγιας γενετικά τροποποιημένους, οι οποίοι έχουν την ιδιότητα να αντέχουν σ’ ένα φυτοκτόνο πολύ ανθεκτικό, το εξ ίσου γνωστό μας Roundup, το οποίο χρησιμοποιείται για τα παράσιτα. Οι πολύ ανθεκτικοί υπερ-σπόροι πωλούνται μόνο μαζί με το Roundup, σε μία συσκευασία!
Λίγο αργότερα άρχισα ν’ ακούω για τον εκπληκτικό και ανθεκτικό σπόρο ζέα, τον αρχαιότερο, που τον εξαφάνισαν και μάλιστα ο Ελευθέριος Βενιζέλος! Κάτι δεν πήγαινε καλά σ’ αυτή την ιστορία, χωρίς να είμαι βιολόγος ή γεωπόνος ή γιατρός άρχισα να σκέφτομαι… (και χωρίς να τρώω ζέα!!)

Λες να θέλουν να περάσουν τους γενετικά τροποποιημένους σπόρους στους Έλληνες βαπτίζοντας τους ζέα; Υπερβολικά καχύποπτη σκέψη αλλά τώρα ξέρω, από αλλού το περιμένεις και από αλλού σου έρχεται. Άρχισα λοιπόν, ν’ ανασύρω από τη μνήμη μου πληροφορίες που είχα από παλιά, αναζήτησα όλα τα ανάλογα λήμματα στο Greek English Lexicon και σε αρχαία κείμενα. Στο τέλος αποφάσισα το αποτέλεσμα της μικρής μου έρευνας να το μοιραστώ μαζί σας, μήπως κι όλοι μαζί φθάσουμε στη λύση του μυστηρίου της ζέας.
Το αρχαίο λιμάνι Ζέα ήταν κυρίως πολεμικό, ναύσταθμος και όχι εμπορικό, συνεπώς η θεωρία ότι πήρε την ονομασία του από τις εξαγωγές ζέας μάλλον δεν ισχύει. Όμως, δίπλα του υπάρχει ένα Μητρώον, ιερό της Μεγάλης Μητέρας Φύσης (Ρέα, Ἠρα, Δήμητρα). Η Ήρα-Διώνη είναι αδελφή και σύζυγος του Δία, το θηλυκό μισό του. Ζευς -ζειν, μοιάζει η πιο λογική προέλευση του αρχαιότατου αυτού σπόρου και της περιοχής του ιερού.

Ο Διοσκουρίδης στο Περί ύλης ιατρικής, 3, 74, 1-2, γράφει: Λιβανωτίς-δισσύ, η μεν κάρπιμος, υπ’ ενίων δε ζέα ή καμψάνεμα καλουμένη ης ο καρπός κάχρυ καλείται, φύλλα δε έχει μαράθω, όμοια, πλατύτερα δε και παχύτερα…
Η ζέα είναι δημητριακό όπως ο σίτος (πυρός, σπυρός) και η κρίθη. Ζέα ή όλυρα ή κέγχρος, κάχρυ, κοινώς το κεχρί (Panicum miliaceum). Ο σίτος ή πύρος Triticum vulgare, η ζέα ή κέγχρος Panicum miliaceum, αγγλικά ο σίτος wheat και το κεχρί beard wheat.
Το κεχρί είναι όντως σπόρος παλαιότατος, τον γνωρίζουμε ως τροφή των πουλιών (αγγελιαφόροι των θεών). Μάλιστα ο κέγχρος ονομάζεται και σόργο (!!!!!). Δεν ήξερα ότι ήταν τροφή και των αλόγων, των φτερωτών ίσως, όπως ο Πήγασος; Πάντως ζέα ονομάζεται ο ουρανίσκος του στόματος των ίππων και αυτό εξηγεί πολλά. Ο ίππος είναι σύμβολο του Ποσειδώνα, κύρια θεότητα των Μινυών την “ εποχή των Πυραμίδων” (επισήμως 2800 – 1800π.Χ.). Κεχρίας είναι επίθετο του Ποσειδώνα και όνομα ενός γιου του. Ο Κεχρίας έδωσε τ’ όνομα του στις Κεχρεές, ανατολικό λιμάνι της Κορίνθου. Είναι ονομασία πολλών θέσεων όπως της θέσης της Πυραμίδας Κεχρεών, του Ελληνικού στην περιοχή του Άργους! Είναι επίσης το πρώτο συνθετικό της λέξης κεχριμπάρι, δηλαδή το ήλεκτρο (ρετσίνη αλλά και κράμα χρυσού και αργύρου).

Υποθέτω ότι τι triticum monococcum και το triticum dicoccum (emmer wheat ή farro) είναι είδη του triticum vulgare. Δηλαδή το triticum dicoccum είναι είδος σίτου, πιθανά είναι ο “ νέος” σπόρος της Monsanto ο οποίος μέσα από τη σύγχυση γύρω από τ’ όνομα του θα κυκλοφορήσει ως ζέα!

Συμπέρασμα υπερβολικό ίσως όχι όμως και αδύνατο στους καιρούς που ζούμε!

Παρατήρησις “τροφής”: Δεν μπορώ να πάρω θέση με σιγουριά, για το αν η ζέα είναι ωφέλιμη ή αν είναι καν προς χρήση για τον άνθρωπο. Μου κάνει εντύπωση η έλλειψις αναφορών από τους προγόνους μας, εάν οι ιδιότητές της είναι πράγματι τόσο ιδιαίτερες! 

Επίσης με προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός, πως ξαφνικά “ξεφυτρώνουν’ παραγωγοί και κυρίως προμηθευτές ζέας από κει που δεν είχαμε ιδέα καν για την ύπαρξή της, όμως και πάλι δεν είμαι σε θέση να καταλήξω σε ασφαλή συμπεράσματα!

Αυτό που έχω να σας προτείνω είναι, να διαβάσετε προσεκτικά τα θέματα που έχω συγκεντρώσει, να κάντε και την δική σας έρευνα και στο τέλος να αποφασίστε οι ίδιοι τι και αν είναι αλήθεια!

Δείτε ακόμη: Ζέα ἢ ζειά (σιτηρό).

Δείτε επίσης την άποψη των ίδιων των προγόνων μας για το συγκεκριμένο σιτιρό: Για την ζειά, την όλυρα και την τίφη.  

Το είδα: thesecretrealtruth.blogspot.com

Η σελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας.
Η χρήση όσων αναφέρονται είναι αποκλειστικά και μόνον δική σας ευθύνη.

Ενδιαφέροντα άρθρα...

3 Σχόλια

  1. Ο/Η μανος λέει:

    ΚΛΑΙΩ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΛΙΑ . ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Ο ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΣ .ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΣΑ ΛΕΕΙ ΧΩΡΙς ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ? ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ . Η ΜΟΣΑΝΤΟ ΔΕ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ .ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΠΩΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΣΙΤΑΡΙ ΖΕΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΟΝΟ 400 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΑΛΕΥΡΙ ? Η ΜΟΣΑΝΤΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΣΙΤΑΡΙ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ 930 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΑΛΕΥΡΙ .Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΥΨΗΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ .ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΝΤΟΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΔΕΚΑ ΝΤΟΜΑΤΕΣ ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ. ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΙΛΑ ΛΙΠΑΣΜΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΜΟΚΤΟΝΑ

    • Ο/Η Η τροφή μας το φάρμακό μας λέει:

      Υποθέτω και η μονσάντο την ίδια αντίδραση έχει με την αφέλεια που μας δέρνει, σε πολλά θέματα, ίσως και τούτο.
      Το άρθρο αφορά μία πιθανότητα και όχι κάτι σίγουρο. Θέτει προβληματισμούς, το πως θα τις αντιμετωπίσει ο καθένας είναι άλλο θέμα.
      Σε ευχαριστώ όμως για τις παρατηρήσεις. Έχουν και αυτές κάποια βάση!

  2. Ο/Η Δάφνη λέει:

    ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ

    ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΕΥΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ ΖΕΑΣ

    Στις 23.11.2016 o ιστότοπος agronews.gr με βαρύγδουπη ανάρτησή του επικαλούμενο ανακοίνωση των Ελλήνων αλευροβιομηχάνων, πού ουδέποτε ανήρτησαν οι ίδιοι αποφαίνεται: «Κοινόχρηστη η λέξη ΖΕΑ με απόφαση Δικαστηρίου» και παραθέτει την ανακοίνωση η οποία προτρέπει κάθε επιχειρηματία να καταθέσει σήματα με την ένδειξη αυτή και να κυκλοφορήσει επίσης προϊόντα , καθώς τα πολιτικά Δικαστήρια δεσμεύονται από την απόφαση της επιτροπής του Υπουργείου Εμπορίου. Τα ίδια ακριβώς αναρτά στην ιστοσελίδα της ως ανακοίνωση των αλευροβιομηχάνων, από την ημερομηνία αυτή και η εταιρεία Λούλη ΑΕ.
    Το ίδιο είχε κάνει λίγες μέρες πρίν και ο agrotypos.gr.
    Τα υποτιθέμανα «γεωργικά» αυτά sites αποδεχόμενα άκριτα, αντιδεοντολογικά και αντιδημοσιογραφικά τα αναφερόμενα, πλειοδότησαν και τα διακόσμησαν με βαρύγδουπους ψευδείς σχολιασμούς.
    Φυσικά η ιστοσελίδα αυτή δεν σκέφθηκε να ζητήσει και την άποψη τη δική μας. Ετσι ζητήσαμε επίσημα να δημοσιεύσουν και την δική μας θέση. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ΜΑΣ ΑΓΝΟΗΣΑΝ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΑΣ ΑΓΝΟΗΣΑΝ, ΕΜΑΣ, ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ, αλλά επανήλθαν και πλειοδότησαν με άλλο ένα ΤΕΡΑΤΩΔΕΣ ΨΕΜΜΑ, συμπληρώνοντας το κίτρινιο «ρεπορτάζ» τους με τεράστιους τίτλους στις 29-11-2016 : ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ κοινόχρηστη η λέξη ζέα-το τέλος μιάς κόντρας.
    Ας βάλουμε όμως τα πράγματα στην θέση τους:
    Ολοι οι καταναλωτές μας και όλη η Ελλάδα , στη στεριά και στα νησιά μας έχουν γνωρίσει εδώ και 35 χρόνια από το Αγρόκτημά μας το δίκοκκο στάρι. Ολοι γνωρίζουν πως τα προϊόντα μας από το στάρι αυτό τα ονομάζουμε ΖΕΑΣ (αλεύρι , ζυμαρικά, ψωμί, παξιμάδια κλπ).
    Από το 2009 έχουν καταχωρισθεί πλήθος σημάτων μας με την ένδειξη αυτή (ΑΛΕΥΡΑ ΖΕΑΣ, ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΖΕΑΣ κλπ), όπως βεβαίως και άλλα σήματα με άλλες ενδείξεις (Πτισάνη, Τουταγχαμών κα)
    Επίσης έχουμε και Κοινοτικό-Ευρωπαϊκό σήμα με την ένδειξη “ΑΛΕΥΡΑ ΖΕΑΣ” .
    Στα πλαίσια καταχώρησης του Κοινοτικού-Ευρωπαϊκού Σήματός μας το 2014 η εταιρεία ΛΟΥΛΗ ΑΕ μας πήγε στα Ευρωπαίκά Δικαστήρια και ΕΧΑΣΕ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ, με αποτέλεσμα να κατοχυρωθεί το Ευρωπαϊκό μας Σήμα.
    Εχουμε καταχωρημένα για τα προϊόντα μας ΔΩΔΕΚΑ (12) ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ .
    Το 2016 η ίδια εταιρεία ΛΟΥΛΗ ΑΕ μαζί με τούς αλευροβιομηχάνους μας πήγε στην Επιτροπή Σημάτων τού Υπουργείου ζητώντας να διαγραφούν όλα τα σήματά μας. ΕΧΑΣΑΝ και εκεί όλες τις υποθέσεις και η ΛΟΥΛΗΣ και οι αλευροβιομήχανοι, ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΑ ΣΗΜΑΤΑ ΜΑΣ.
    Ταυτόχρονα τούς πήγαμε και εμείς στη Επιτροπή σημάτων γιατί θέλανε να βγάλουν ετικέττα με την ένδειξη ΖΕΑΣ στο αλεύρι τους. Η επιτροπή τού Υπουργείου απέρριψε τις ανακοπές μας χωρίς να λάβει υπ’ όψη της ούτε την ιστορία των σημάτων μας ούτε το πλήθος των συντριπτικών μας επιστημονικών αποδείξεων. Αυτό μόνο τα Δικαστήρια θα το κάνουν. Αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ γιατί η απόφαση αυτή δεν είναι ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ, λέγεται ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ και την προσβάλαμε ήδη στα Διοικητικά Δικαστήρια τα οποία είναι τα μόνα αρμόδια να αποφασίσουν. Τελεσίδικες λέγονται οι αποφάσεις των Δικαστηρίων μετά το Εφετείο και όχι βέβαια οι πράξεις των επιτροπών τού Δημοσίου.
    Κι όμως οι τίτλοι στις αναρτήσεις τους είναι τεράστιοι και κίτρινοι και μιλάνε για τελεσίδικες αποφάσεις. Ούτε οι ίδιοι οι αλευροβιομήχανοι δεν πιστεύουν στα μάτια τους με την διαστρέβλωση και τα ψεύδη.
    Ας αφήσουμε δε και τον μοναχικό στρατευμένο συνταξιούχο καθηγητή ΤΕΙ πού έχει πάρει σβάρνα τα ηλεκτρινικά sites, όποια τον δέχονται, και αναμασάει τις ψεύτικες ανακοινώσεις των αλευροβιομηχάνων.
    Μέχρι να αποφασίσουν τα ΔΙΚΑΣΤΉΡΙΑ, η Λούλης ΑΕ και οι αλευροβιομήχανοι δεν έχουν δικά τους Σήματα πού να γράφουν ΖΕΑΣ, ούτε πολύ περισσότερο μπορούν να τα βάλουν στις ετικέττες τους.
    Για το λόγο αυτό έχουν κυκλοφορήσει με άλλη ονομασία το αλεύρι τους , το λένε ΑΛΕΥΡΙ ΖΗΝ , όποιος το ξέρει, ΟΧΙ ΑΛΕΥΡΙ ΖΕΑΣ .
    Είναι κοινός τόπος ότι οι αποφάσεις της Επιτροπής προσβάλλονται στα αρμόδια δικαστήρια. Εδώ προσβάλλονται αποφάσεις Δικαστηρίων στο Εφετείο και η πρωτόδικη απόφαση αλλάζει. Έτσι είναι οι Δημοκρατίες, έτσι είναι το Ελληνικό Δίκαιο , έτσι είναι το Δίκαιο όλης της πολιτισμένης ανθρωπότητος.
    Εύκολα καταλαβαίνει ο κόσμος ότι όταν τους συνέφερε (στην Ευρωπαϊκή Ενωση) η ένδειξη ΖΕΑΣ στα δικά μας σήματα πού είναι και παμπάλαια τους ενοχλούσε και ήθελαν να την κάνουν δική τους, ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΛΛΟΣ, ψευδόμενοι ότι είχαν παλαιότερα σήματα. Οταν δεν τους συνέφερε (στο Ελληνικό Υπουργείο Εμπορίου), η ένδειξη ΖΕΑΣ τάχα είναι κοινόχρηστη, γιατί υπάρχει τάχα το δημητριακό ΖΕΑΣ.
    Δεν υπάρχει τέτοιο δημητριακό , μόνο η ονομασία των προϊόντων μας. Εδώ δεν ξέρουν καλά-καλά το δίκοκκο στάρι και ρωτούν δεξιά και αριστερά. Βρήκαν, όπως λένε και από το Ινστιτούτο Σιτηρών, δίκοκκα με καρτελάκι, παράγωγα υβρίδια του σταριού simetto. Η επίσημη εμπορική ονομασία τους είναι Padre pio και antigola και μετά μιλάνε για συνέχεια από την αρχαιότητα.
    Ανακεφαλαιώνοντας : Σύμφωνα λοιπόν με το Ελληνικό Δίκαιο αρμόδια να κρίνουν κυριαρχικά τα θέματα σχετικά με την ένδειξη “ΖΕΑΣ” είναι τα Διοικητικά Δικαστήρια. Αυτό γίνεται με την λεγόμενη Προσφυγή, η οποία προϋποθέτει απορριπτική απόφαση της Επιτροπής Σημάτων, πού είναι ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
    Μέχρι να τελειώσουν τα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια , και αυτό παίρνει χρόνια, τα σήματά μας προστατεύονται καί ενώπιον των Πολιτικών Δικαστηρίων.
    Για αυτό άλλωστε κατά ρητή επιταγή τού Νόμου οι αποφάσεις της Διοικητικής Επιτροπής αναστέλλονται αυτοδικαίως με την άσκηση προσφυγής.

    Οι αλευροβιομήχανοι δεν έχουν σεβασθεί τον κόπο των αγροτών, θέλουν μόνο να επιβάλουν όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα πού παράγουν οι αγρότες. Πολύ περισσότερο όταν οι ίδιοι οι αγρότες ξεφεύγουν από τα χέρια τους και μεταποιούν και διακινούν τα προϊόντα τους μόνοι τους, όπως εμείς. Ακόμα δε περισσότερο δεν μπορούν να δεχθούν όταν ένας αγρότης , μία αγροτική επιχείρηση ανεξαρτητοποιήθηκε και αριστεύει στο χώρο της διατροφής.
    Είναι σίγουρο πως οποιοδήποτε όνομα και να είχαμε δώσει στα προϊόντα μας, όπως Γιώργο, Γιάννη, Μαρίτσα, πάλι θα ήθελαν να το οικειοποιηθούν. Έτυχε να είναι το ΖΕΑΣ.

    Δεκέμβριος 2016
    Αγρόκτημα Αντωνόπουλου
    Δίλοφο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *